با تمرین مدیتیشن مغز خود را سریع تر کنید

پژوهشی که به تازگی توسط محققان دانشگاه بینگهمتون انجام شده، نشان داده است که افرادی که در مدت زمان دو ماه مدیتیشن با حرکات تمرکزی و توجه انجام می‌داده‌اند، دارای اتصالات کارکردی قوی‌تری در بخش‌هایی از شبکه پیش‌فرض مغز (Default Mode Network) و توجه پشتی (Dorsal Attention) می‌باشند. این افزایش قدرت اتصالات مغزی در اثر انجام حرکات مدیتشین، تاکیدی بر قدرت و سرعت به وجود آمدن تغییرات مغزی به واسطه فعالیت‌های روزانه است. همچنین بررسی نقش نواحی‌ای که این افزایش تصالات کارکردی را داشته، نشان می‌دهد که در این افراد توانایی مغز و عملکرد سریع آن برای تغییر از حالت بی‌توجهی و حواس پرتی به تمرکز بر روی موضوع خاص بالاتر رفته و به بیان دیگر می‌توان گفت سرعت عمل بهتری در مغز ایجاد شده است.

 

 

لینک خبر:

https://www.news-medical.net/news/20210818/Practicing-meditation-for-just-a-couple-of-months-can-make-your-brain-quicker.aspx

لینک مقاله:

https://www.nature.com/articles/s41598-021-90729-y

دیدگاهتان را بنویسید